dilluns, 6 de febrer del 2017

PERFILS CAMPEROLS: L'APROXIMACIÓ DE DEPARDON



La càmera està quieta.
El pla dura tres minuts perquè el cineasta vol que ens fixem bé en la persona, no en l’espai.
Primer és un pla on situa la casa. M’hagués agradat que mogués una mica la càmera per veure el seu voltant.
El senyor no mirava a la càmera, és molt natural, perdria la gràcia si mirés perquè no seria com ho fa sempre.
Crec que ha triat aquell lloc per gravar perquè és on el pagès hi passa molta estona.
Ens sembla que ha decidit gravar aquest moment perquè en comparació amb la resta del dia, aquest és un moment tranquil, relaxat, plàcid... d’un pagès i que tothom el pot tenir en el seu dia a dia.

És un pla molt tranquil.

Hi ha llum que entra de la finestra, on mira ell. D’un costat es veu més fosc, on hi ha un armari, a l’altre costat hi ha una finestra.
Hi ha una llum que es correspon amb el moment del dia, l’hora d’esmorzar.
Hi havia llum artificial de les bombetes de la cuina.

Veu en off del cineasta: ens situa en l’hora, en el lloc, en la relació entre el camperol i el cineasta.
Amb l’ajuda del so he entès que era primera hora del matí, se sentien ocells.
També se sentia un gos, una moto, quan suca el pa a la llet, la cullera damunt la taula, com mastega, quan la llet cau al bol... molt real.

Comentaris recollits per la mestra després de visionar l'extret un parell de vegades. 
Vam decidir que ens fixaríem en l'enquadrament, el so i la llum. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada