La càmera està quieta.
El pla dura tres
minuts perquè el cineasta vol que ens fixem bé en la persona, no en l’espai.
Primer és un pla on
situa la casa. M’hagués agradat que mogués una mica la càmera per veure el seu
voltant.
El senyor no mirava a
la càmera, és molt natural, perdria la gràcia si mirés perquè no seria com ho
fa sempre.
Crec que ha triat
aquell lloc per gravar perquè és on el pagès hi passa molta estona.
Ens sembla que ha
decidit gravar aquest moment perquè en comparació amb la resta del dia, aquest
és un moment tranquil, relaxat, plàcid... d’un pagès i que tothom el pot tenir
en el seu dia a dia.
És un pla molt
tranquil.
Hi ha llum que entra
de la finestra, on mira ell. D’un costat es veu més fosc, on hi ha un armari, a
l’altre costat hi ha una finestra.
Hi ha una llum que es
correspon amb el moment del dia, l’hora d’esmorzar.
Hi havia llum
artificial de les bombetes de la cuina.
Veu en off del
cineasta: ens situa en l’hora, en el lloc, en la relació entre el camperol i el
cineasta.
Amb l’ajuda del so he
entès que era primera hora del matí, se sentien ocells.
També se sentia un
gos, una moto, quan suca el pa a la llet, la cullera damunt la taula, com
mastega, quan la llet cau al bol... molt real.
Comentaris recollits per la mestra després de visionar l'extret un parell de vegades.
Vam decidir que ens fixaríem en l'enquadrament, el so i la llum.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada